Top

Elektrisch rijden
begint bij Hyundai

Elektrisch rijden vandaag,
maar ook morgen

Elektrisch rijden begint bij Hyundai. We zijn het enige automerk ter wereld dat keuze biedt uit alle denkbare elektrische aandrijflijnen: volledig elektrisch, hybride, plug-in hybride en waterstof. Welke duurzame mobiele oplossing je dus zoekt, Hyundai heeft ’m. Nu en in de toekomst! Hyundai maakt er geen geheim van de groenste autofabrikant ter wereld te willen worden. Daarom lanceren wij de komende jaren nog veel meer groene modellen. Wordt jouw volgende auto ook een elektrische Hyundai?

Wat wil je weten over elektrisch rijden?

Over elektrisch rijden valt enorm veel te vertellen. Om je wegwijs te maken in de wereld van groene mobiliteit, hebben wij de belangrijkste informatie over elektrisch rijden voor je op een rijtje gezet. Klik hieronder op het thema van jouw keuze.

Waarom elektrisch?

Fossiele brandstoffen vervuilen de lucht en bedreigen de gezondheid. Een gemiddelde personenauto met benzine- of dieselmotor stoot jaarlijks algauw zo’n 2,5 ton CO2 uit. Een elektrische auto produceert tijdens het rijden geen schadelijke stoffen. Daarmee dragen we bij aan een beter milieu. Wist je dat alle Hyundai-rijders met elkaar de afgelopen jaren een indrukwekkende hoeveelheid CO2 hebben bespaard door elektrisch te rijden? Ben je benieuwd naar de CO2-besparing specifiek in jouw provincie? Selecteer dan via de button rechts jouw provincie in de onderstaande grafiek.

CO2-vermindering door Hyundai

Achttien groene
modellen in 2025

Hyundai behoort bij de meest innovatieve en ‘groene’ autofabrikanten ter wereld. Hyundai werkt hard en vol zelfvertrouwen aan een toekomst waarin de uitstoot van schadelijke stoffen tot een minimum wordt beperkt of zelfs volledig wordt uitgesloten. Om die ambities waar te kunnen blijven maken, lanceert Hyundai de komende jaren in totaal maar liefst veertien groene modellen. Rond 2025 moet dat aantal zijn gegroeid tot achttien.

8 Hybrides
4 Plug-in hybrides
5 Volledig elektrische
auto's
1 Waterstofauto

Over elektrisch rijden raken wij niet uitgepraat. Hoewel wij zo volledig mogelijk proberen te zijn, kunnen we ons voorstellen dat je nog (een aantal) vragen hebt over elektrisch rijden.

Lees meer over elektrisch rijden

Vier elektrisch weetjes

Hyundai investeert jaarlijks vele honderden miljoenen euro’s in de ontwikkeling van ‘groene’ producten. Maar wat betekent dat voor het milieu? En wat gebeurt er als er na jaren trouwe dienst een einde komt aan het werkzame leven van een elektrische auto? Daar heeft Hyundai allemaal aan gedacht.

01 Elektrisch weetje

Nieuw leven in oude batterijen

Is er leven voor batterijen na jaren van trouwe dienst in elektrisch aangedreven Hyundai’s? Jazeker! In plaats van batterijen te recyclen kunnen we ze ook hergebruiken. ‘Oude’ batterijen zijn namelijk nog prima geschikt om energie in op te slaan, bijvoorbeeld voor de stroomopslag voor zonnecellen of windturbines.

02 Elektrisch weetje

Half miljard bomen rond fabriek

Hyundai doet er alles aan zijn auto’s zo ‘groen’ mogelijk te produceren. Neem de Hyundai-fabriek in Ulsan (Zuid-Korea), een van de grootste productiefaciliteiten ter wereld: deze wekt zijn eigen stroom op en zuivert zijn eigen afvalwater. En uiteraard wordt gebruikgemaakt van lakken op waterbasis. Rond de fabriek creëerde Hyundai bovendien een groenzone met meer dan een half miljard bomen.

03 Elektrisch weetje

Een dak van suikerriet

De Hyundai IONIQ Electric is een volledig elektrische auto en stoot dus geen schadelijke stoffen uit. Maar er is nog iets bijzonders: voor de IONIQ Electric heeft Hyundai allemaal duurzame en biologisch afbreekbare materialen gebruikt. Heel milieuvriendelijk dus. Het dak is gemaakt van bestanddelen uit suikerriet en diverse componenten in het interieur zijn vervaardigd van recyclebaar plastic.

04 Elektrisch weetje

Lucht zuiveren in plaats van vervuilen

De Hyundai NEXO is een heel bijzondere elektrische auto. In plaats van lucht te vervuilen maakt de waterstofauto lucht juist schoner. De luchtfilters in de NEXO zorgen ervoor dat 99,9 % van de schadelijke deeltjes wordt gezuiverd. De gezuiverde lucht die niet naar de brandstofcel stroomt, verlaat de waterstofauto schoner dan het daarvoor was binnengekomen.